4. heinäkuuta 2010

Lämpimiä työpäiviä

Ensimmäinen viikko aivan mahtavien ikäihmisten kanssa on jo takanapäin. Kolme yksinäistä viikkoa edessäpäin. Tämän viikon minun kanssani oli myös toinen kesätyöntekijä, jolla oli menossa viimeinen viikko ja sitten hän pääsi viimeinkin lomalle :) Hän oli ollut töissä koulujen lopusta lähtien. Mielummin olisin ollut hänen tilallaan koska nyt on tulossa kesän kuumin aika. Vanhustentalossa ei voi tunnetustikkaan olla hirveän kylmä/vetoista koska mm. ikäihmisten ääreisverenkierto on heikentynyt paljon ja he sairastuvat nopeammin kuin me nuoret. Ikkunat siellä pyritään pitämään mahdollisimman paljon auki mutta välillä tuntuu ettei sekään oikein mitään auta. Lämmin siellä on, siitä ei päästä mihinkään. 

Mitäkö minä teen siellä ikäihmisten kanssa? Lueskelen lehtiä, juttelen, vien heitä ulos, autan "oikeita hoitajia"asentojen vaihdoissa (vältetään makuuhaavat kun vanhukset eivät makaa sängyssään koko päivää samassa asennossa esim.selällää) ... ja kaikkea muuta tälläistä mitä kuka tahansa muukin kesätyöntekijä voi tehdä. Lääkkeitten jakaminen(vaikka lähihoitaja - opiskelija olenkin) ei onnekseni kuulu minun työnkuvaani vaan aina joku "oikea hoitaja" tulee antamaan / seuraamaan silmä tarkkana lääkkeen antoa.

Uusien kuvien saldo on jäänyt pieneksi koska töistä kotiin päästyäni olen joko ollut niin väsynyt etten ole jaksanut persettäni liikuttaa tai olen ollut menossa samaisena iltapäivänä reenaamaan eri puolille Kotkaa etten ole ehtinyt lähteä kuvaamaan. Toivotaan, että kuvaus saldo paranee maanantaina, kun olemme menossa kummini syntymäpäiville... ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti